KARA PABUÇ MEMLEKETİ ARTIK İL OLMALI


İnternet medyasından bir ay süre ile uzak kaldım. 17 Ekim günü Ermenek’teki köyüme gitmiş ve yıllarca biriken ev işlerimin tamamlanması için çalışmalara koyulmuştum. 31 yıl öğretmenlik görevimin sonrasında köyüme vardığımda ikamet edeceğim evimin çeşitli işlerini yapmaya koyulmuştum. 28 Ekim günü üzerimde iş elbiselerim, ayağımda siyah “Ermenek Lastiği” ayakkabım çatı üzerinde baca tamiri yapıyordum.

Uzaktan ambulans seslerinin geldiğini duymaya başlamıştım. Ambulans çığlıklarının hayra alamet olmadığı belli idi. Bir yarım saat sonrasında telefonum çalmaya başladığında olayın vahametini öğrenmiş oldum. Yerel Ermenek Haber site yöneticisi olarak tarafımdan haber ayrıntısını almak isteyen haber ajansları ve tv kanalları adeta yarışırcasına telefondan aramaya devam ediyorlardı.

Uzun süre haberlerimi yayınlayan ajans “hakkınızı koruruz” diyordu. Ne hakkıysa, birçok haberimi ajans muhabiri kendi adına ajansa yollayıp, gazetelerinde yer alırken hiç haktan bahsedilmemişti.

Alelacele iş giysimi ve “Ermenek Lastiği”mi çıkarıp, temizlik yaptıktan sonra arabamı çalıştırıp olay yerine doğru hareket ettim. Maden faciasının olduğu yere ulaştığımda henüz jandarma yeni güvenlik önlemleri almaya başlamış, mühendisler harita üzerinden incelemeler yapıyordu. Çekimlerime başladım ve haritalar kapatıldı.

Olayı detaylı öğrenmek için nerde üç-beş kişi toplanmış oraya koşturuyordum. O ara Sayın Ermenek Kaymakamı Hüseyin Sayın olay detaylarını madenden kurtulan işçiden almaya başladı ve detayları görüntülemeye devam ettim. Karaman Valisi Sayın Murat Koca’da olay yerine ulaştı. Derhal incelemelerine koyuldu. Olaydan kurtulan işçi ile o da görüştü. Derken Ulaştırma ve Haberleşme Bakanımız Sayın Lütfi Elvan’da olay yerine ulaştı. Ardından sayın başbakanımız Prf. Dr. Ahmet Davutoğlu’nun geleceğini bir subayın telefon görüşmesi sırasında öğrendim. Subay helikopterin ineceği yer hakkında bilgiler sunmakta idi.

Olay yerinde oradan oraya koşturarak bilgi toplamaya devam ettim. Ocak içine giriş asker kontrolünde yapılıyordu. Daha sonra ocak çevresine güvenlik şeridi çekilmeye başladı ve vatandaşlar güvenlik şeridi dışına çıkarılmaya başlandı. Basın kartım dolayısıyla ben güvenlik şeridi içinde bir hayli bilgi toplayıp olay yerinden ayrıldım.

Ocak sahasının bulunduğu yerde telefon çekmediği için telefonun çektiği bir mekâna ulaşıp üç ayrı tv’ye canlı yayın konuğu oldum ve olay hakkında bilgileri sundum. Türkiye’ye ilk bilgileri geçtik desem yanlış olmaz. Zira olay yerinde ben haber toplarken bir iki tane ajanstan çalışan görebildim. Daha sonra ajansların çalışanları bir bir olay yerine ulaşmaya başlamış, bir tane de canlı yayın aracı yayın için ekipmanlarını hazırlamaya koyulmuşlardı.

Olay yerindeki vatandaşların en az yüzde 40-50 si bahsedilen “Ermenek Lastiği”ni giymekte idi. Çünkü olay yerinde bulunan çamurlu sahalarda kundura ile dolaşmak zaten mümkün değil. Ermenek arazisinde bu pabuçtan giymezsen zaten çalışma zorluğunu hemen yaşarsın.

Bir aylık Ermenek seyahatim sonrasında internet ortamına tekrar dönünce “Ermenek Lastiği”nin gündeme oturmuş, “Ağzı olan konuşuyor.”  Lafına uygun konuşmaların ayyuka çıkmışlığını gördüm. Detayları inceledim. Rahmetli Tezcan Gökçe’nin babası Recep Gökçe’nin lastik ayakkabısının cenaze töreninde giymiş olduğu “Ermenek Lastiği” pabuçları her nedense bazı medya organlarının arayıp bulamadıkları bir enstantane oluşturmuş olduğunu gördüm.

Bir zamanlar Türkiye’yi kötülemek için Türkiye’ye gelen turistlerin nerede izbe bir görüntü, nerede bir kendi kültür ve anlayışlarına ters bir görüntü yakalamışlarsa Avrupa’da aleyhimize kullanmışlarsa maalesef maden şehidi babası Recep Gökçe’nin “Ermenek Lastiği” pabuçlarını da hiç de hak etmeyen yönetim erkinin aleyhine kullanmayı marifet olarak görme cüretine yönelmişlerdir.

Oysa o yönetim erki maden faciasının yaşandığı yerde ne tür çabalarla çalışmalar sergilediklerini madenci yakınları zaten görmekte idiler. Ama medya maalesef  ‘noktadan nükte üretme’, bir metin içinden bir kelime seçme peşinde olduğu detaylı bir şekilde gözlemlenmeye devam ediyor.

O madenci anneleri, babalarının elleri öpülmesi gerekirken maden şehidi babası Recep Gökçe’nin ayakkabısını gündeme taşıyarak çok değerlerimizi ters yüz ediyorlar. O medya erbabı bunu görünce bambaşka çareler üretmesi gerekirdi. O medya erbabı bir yardım kampanyasının fitilini ateşleyip âleme duyurmalıydı. Memleketimizin insanı fakirdir, fakirlik suç değil beyler! Öyle çareler üretin ki maden şehidi babası Recep Gökçe’yi canından bezdirircesine üzerine yüklenmeyiniz. Zaten onların canı yanmıştır, Allah sabırlar versin.

Ermenek insanı fakirdir, fukaradır ama onurludur. Kolu kesilir yeni içinde kalır. Karnı açken bile ağzında bir çöp taşır, kimseye aç olduğunu bildirmez. Duygu sömürüsüne yönelmez. Zorlu coğrafya içindeki hayat mücadelesini gururla sürdürür. Yetiştirdiği evlatlarını okutanlar gurbete, okutamayanlar da şimdi olduğu gibi kömür ocaklarına gönderir. Başka bir gelir kapısı yoktur Ermenek’te. Fabrika yoktur, kadro bulabileceği devlet kapısı yoktur. Yıllarca Ermenek il olsun düşüncemizi duyurmaya çalıştığımızın nedeni işte bu yüzdendir. Yüzyıllar boyunca fakir bırakılmıştır Ermenek. Hatta Ermenek’i tanıtmak için yöre yazarçizerleri onca çabalar ortaya koydular. Ancak bir türlü kabul görmedi. İşte gerçek ortada yörenin kalkınıp müreffeh bir yaşama kavuşulması fikri savunulması gerekirken Ermenek’te yaşanan 18 canın kömür karasına karıştığı faciada tüm dikkatler kara pabuçlara mı çekilmeliydi?

Maden şehidi anne, baba, çocuk ve tüm yakınlarına başsağlığı diler, şehitlerimizin mekânları cennet olsun.

Durmuş Ali Özbek

dao

Bu makaleyi nasıl buldunuz? // Bu pencereye yorumunuzu yazabilirsiniz // Makalenizi göndermek isterseniz buyurun!

