KARA LASTİK OYUNU


Yıl 1983.
            İlk atamam yapılmış ve görev yerime ulaştığımda, köyün okulunu da ilk kendim açma şerefine nail oldum. Okulun lojmanı henüz inşaat artıklarının temizlenmediğini gördüm. Zorunlu olarak köy muhtarının evinde misafir kaldım. O dost insanlardan Allah razı olsun. Ev bir oda ve bir odada tüm aile yatıyor, bana da bir döşek serildi. Beş gün aynı evde misafir kaldım. Köylü ilk defa öğretmenlerini görmek için bir bir ziyarete geliyor. Memleketimi soruyorlar.
            O zaman Ermenek, Konya iline bağlı olduğundan “Konya Ermenek” diyorum. Vatandaş hemen ayağında giyili olan siyah lastik ayakkabısını göstererek “Bak öğretmen, bu kara lastik sizin orada mı çıkıyor?”diye soruyorlar. Bende onlara açıklamalarda bulunuyorum.      Önceden fabrikanın Ermenek’te, sonradan Konya’ya taşındığını açıklıyorum. Taşınma nedeni üretim ve pazarlamadaki zorluklardan kaynaklanmış olabileceğini belirtiyorum.
            Ermenek’te fabrikalar yok. Zaten Ermenek, Karamanoğullarının yıkılışından sonra bir nevi Arasat’ta kalmış. Bir Adana, bir Konya, bir Silifke, sonrasında tekrar Konya ve 1989 yılında Karaman il olunca Ermenek’te Karaman’a bağlı bir ilçe konumunda oluyor. Bu gel-gitlerle ekonomik kopukluk yaşanmış ve vatandaş hep fakirlik, fukaralıkla yaşamını sürdürmüş. Ne var ki Taşeli sarptır, yaşam zordur. Adı üzerinde taş – eli, o taşlık mekânda babalarımız öküz gönünden çarıklarla yaşamlarını sürdürürken, o gön çarıklarını akşamdan ıslatıp sabah ayaklarına oldurabiliyorlarken 1953 yılında Ermenek yolunun ulaşıma açılması ile birlikte yine babalarımızın tabiri “Lastik ayakkabı icat edildi de ayaklarımız gün yüzü gördü.” diyorlardı. Yani kara lastik Ermenek için bir devrimdi.
            1974 yılında ortaokul ikinci sınıfta iken Almanya’dan izine gelen abim Ermenek’te bir ayakkabı dükkânından bana aldığı ilk deri ayakkabı da bende devrim yapmıştı.
            Deri ayakkabımı okulda ve şehre gidince giyiyordum. Önceki dönemlerde bayramlarda alınan bir lastik ayakkabıyı yastıklarımızın altında sakladığımızı çoğumuz mutlaka hatırlar. Deri ayakkabıyı giydikten sonra hiç mi lastik ayakkabı giymedik?
            Yıl 2014 ve 31 yıllık öğretmenlik görevimden sonra köyümde bahçe işlerimde halen giymeye devam ediyorum. Lastik ayakkabıyı giymek küçük görülecek bir şey olamaz. Aksine lastik ayakkabıyı giyen insan çalışıyordur. Siz siz olun lastik ayakkabı giyen insandan çekinmeyin. O kimseye muhtaç olmamak için alın teri döken insandır. Tıp ki oğlu maden faciasında ölen acılı baba Recep amca gibi.
            Ermenek maden faciasından sonra bir grup medya maalesef kara lastiğimiz nezdinde “Kara Lastik Oyunu” oynadılar ki bu hiç yakışmadı. Oğlu maden faciasında ölen acılı baba Recep amcanın yırtık kara lastikleri tüm Türkiye’yi derinden sarstı. O görüntüler gündeme düşer düşmez de bazı riyakârlar bir anda köylü dostu kesiliverdiler. Hediye edilen lastik ayakkabı üzerinden “kara propaganda” yani KARA LASTİK OYUNU oynadılar ki milletimizi kandırma yolda hepimizi yanılttılar.
            KARA LASTİK OYUNU’nda da başarılı da oldular. Ardından kaymakamımız, valimiz adına istifa diyen zihniyet türettiler. Oysa onların gece gündüz o maden faciasında çırpınışlarına şahit olmayan kalmamıştır. Diğer yandan yazar, çizerleri ile KARA LASTİK OYUNU’nlarını çok daha üst makamlara çamur sıçratma çabalarını devam etmeye yöneldiklerini gördük ve görmeye devam edeceğiz de.
            Gelin KARA LASTİK OYUNU’na gelmeyelim, biz yine kara lastiğimizi giymeye devam edelim.
            Tüm maden şehitlerimize Allah’tan rahmet, tüm yakınlarına sabırlar diliyorum.
Durmuş Ali Özbek
dao
durmusaliozbek@hotmail.com

Bu makaleyi nasıl buldunuz? // Bu pencereye yorumunuzu yazabilirsiniz // Makalenizi göndermek isterseniz buyurun!

