Bir Rüya Sadece…


Tarih: 29-05-2013 11:05:00Güncelleme: 29-05-2013 11:05:00 

 

Bedenim uzanıyor gözlerimin önünde,

Kül rengi, soğuk beton, taşlaşmış, parçalanmış,

Mermerden bir musalla taşının üzerinde,

Göz kapalı, kalp durmuş, can gitmiş, uzaklaşmış…

 

Bense kollarım önde, hemen yanı başında,

Seyrediyorum sağda, yukarlarda bir yerden,

Bakıyorum merakla, bir yolcu telâşında,

Kendi öz bedenime, ötenin ötesinden…

 

Sonra sisler içinden, bir dostum beliriyor,

Yüzü nur, elleri nur, başı nur, gövdesi nur,

Parça parça bedenim önünde seriliyor,

“Ya Hayy!” diyor, “Ya Allah!”,  yanıma yaklaşıyor…

 

“Bismillah” diyor sessiz, ellerini kaldırıp,

O tılsımlı nefesi, yanağımı okşuyor,

Şöyle bir-iki santim, üstüme yaklaştırıp,

Sanki sıvazlar gibi, başımda dolaşıyor.

 

Önce baştan ayağa, her bir parça özenle,

Besmeleyle birleşip, yerine takılıyor,

Ruhum yanı başında, seyrederken hayretle

Paramparça bedenim, yeniden yapılıyor…

Ama hâlen ışık yok, can yok, kalbim atmıyor,

İki gözüm kapalı, bedende hareket yok,

Ne bir ses ne de nefes, hiç soluk alamıyor,

Ruhum sonsuz azapta, çırpınış çok, medet yok!..

 

Sonra zarifçe açıp, göğsümün kafesini,

Yanda yatan, taş rengi kalbime uzanıyor,

Alınca ellerine, o biçare yüreği,

Çarpmaya başlayarak, deryalara akıyor.

 

Derken o büyük usta, hünerli ellerini,

Tekrar birleştiriyor, başımın en üstünde,

Derin bir nefes ile çekip besmelesini,

Yeniden gezdiriyor, bedenim üzerinde.

 

Elleri henüz geçmiş, gözlerimin üstünden,

Açılıyor gözlerim, ışığa kavuşuyor,

Tenim, eli altında, kavuşuyor rengine,

Bedenim canlanıyor, ruhum nefes alıyor.

 

Göğsüm doldu solukla, gelince sıra ona,

Adeta tüm âlemi, çektim akciğerime,

Verirken nefesimi, göründü âlem bana,

Sonra kalktım, yürüdüm, kavuştum bedenime…

 

İşte böyle bir andı, rüyamda yaşadığım,

Paramparça ruhumdu, paramparça bedenim,

Dostumun ellerinde, yeniden canlandığım…

Kâh orada, kâh burda, yalnızca göç edenim…

Prof. Dr. Ahmet Kağan Karabulut

28 Mayıs 2013  Konya

Bu yazı 427 defa okunmuştur.

Bu makaleyi nasıl buldunuz? // Bu pencereye yorumunuzu yazabilirsiniz // Makalenizi göndermek isterseniz buyurun!

